Taras Povoroznyk, 30letý influencer, se může pochlubit ročním výdělkem ve výši 21 milionů korun.

Taras Povoroznyk | Tary - Kritika

Taras „Tary“ Povoroznyk, známý český youtuber ukrajinského původu, se ocitá ve středu kritiky kvůli svému přístupu k tvorbě obsahu na YouTube. Tento třicetiletý tvůrce je obviňován z nevhodného chování k dětem, se kterými často natáčí svá videa. Veřejnost ho obzvláště odsuzuje za používání vulgárního jazyka ve videích s dětskými účinkujícími, což podle kritiků není pro platformu YouTube vhodné. Navzdory opakované kritice Tary pokračuje ve své kontroverzní tvorbě, což vyvolává otázky o etice a odpovědnosti tvůrců obsahu na sociálních médiích.

Povoroznykův přístup k využívání dětí v jeho videích a na workshopech, kde za účast vybírá nemalé sumy, je dalším bodem sporu. Jeho workshopy s vysokou účastí a prodej merchandisingu, přestože nabízejí interaktivní zážitek, jsou vnímány jako způsob, jak z fanoušků vytěžit co nejvíce finančních prostředků.

Zajímavým aspektem této debaty je i využívání Taryho vlastní dcery Ariany ve videích, což někteří lidé kritizují jako zneužití pro zvýšení sledovanosti na sociálních sítích. Přestože jsou videa s Arianou populární, mnozí vyjadřují obavy, jaké dopady může mít takováto expozice na dítě v budoucnosti.

Taryho obrana spočívá v prezentaci sebe samého jako milujícího otce, který chce pro svou dceru to nejlepší, a odmítá, že by s ní či jinými dětmi natáčel nevhodný obsah. Přesto nelze ignorovat hlasité volání veřejnosti po změně a po zodpovědnějším přístupu k tvorbě obsahu určeného pro mladé diváky.

Tento případ otevírá důležitou diskusi o morálních a etických hranicích v digitálním prostoru, kde je důležité najít rovnováhu mezi svobodou projevu a ochranou nejzranitelnějších.

Zisk z dětí vs. přínos pro společnost

Taras Povoroznyk, 30letý influencer, se může pochlubit ročním výdělkem ve výši 21 milionů korun. Jeho digitální přítomnost je silná napříč různými platformami, s 1,17 milionu odběratelů na YouTube, 1,2 milionu sledujících na TikToku a 626 tisíci na Instagramu. Na Twitchi však nevykazuje aktivitu. Taras úspěšně spolupracuje s významnými partnery, mezi které patří La Liga, carVertical a Spak, což přispívá k jeho významnému příjmu.

Hlavními zdroji jeho příjmů jsou především YouTube a merchandising, čímž podtrhuje své zaměření na lifestyle a zábavu. Jeho obsah na YouTube, který kombinuje prvky osobního života s profesionálním obsahem, si zachovává stálou popularitu a přitahuje širokou sledující základnu, čímž Taras Povoroznyk potvrzuje svou pozici významného influencera na české scéně.



Kdo je Tary dle internetu?


Prošel proměnou, stal se zralým. Sám to o sobě prohlašuje a to potvrzuje i obsah, který na svém YouTube kanálu zveřejňuje. Místo parkourových videí nyní více dokumentuje svůj osobní život, především momenty strávené se svou dcerou Arianou.

Jeho kanál si však zachovává popularitu a dokonce si polepšil. Stále je pro něj hlavním zdrojem příjmů, což dokládají i nejnovější statistiky. Minulý rok Tary dosáhl milionu subscriberů a jako první český youtuber přesáhl u svých videí hranici 1,1 miliardy zhlédnutí. To mu přineslo obrovské množství tzv. shorts, tedy krátkých videí, kterých vydává až čtyři denně.

Významný příjem mu rovněž přináší jeho e-shopové impérium Enjoy the Movement, kde nabízí kolem tří set produktů s jeho podobiznou nebo jménem. Velký zájem panuje také o jeho dětské tábory pod značkou Tary Camp.

„Během tří měsíců se na Tary Campy přihlásilo přes 500 dětí. Na Tary Parkour Workshopy se na každý kurz přihlásí zhruba sto dětí, které mají zájem o parkour a pohyb, což mě velmi těší,“ říká rodák z ukrajinského Ternopilu, který v poslední době spolupracoval s firmami jako Spak, carVertical nebo s nejvyšší španělskou fotbalovou ligou La Liga.

Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.