V rámci snahy o finanční stabilizaci prodává Jaromír Soukup 50% podíl v Empresa Media dluhovému specialistovi Janu Čermákovi. S jakými plány vstupuje nový spoluvlastník do známé mediální společnosti a jaké otázky tato transakce vyvolává?
V srdci mediálního byznysu došlo k průlomové změně. Jaromír Soukup, mediální magnát a zakladatel Empresa Media, prodává polovinu své firmy Janu Čermákovi, zkušenému odborníkovi na dluhové restrukturalizace a zakladateli společnosti Servis-24. Tento krok je odpovědí na rostoucí finanční tlak, s nímž se Soukupovy mediální aktivity, včetně televize Barrandov a časopisu Týden, setkávají.
Soukup, který se ve své kariéře nechal slyšet nejen v médiích, ale i v boxerském ringu, veřejně uznal, že prodej 50% podílu v jeho společnosti je vhodným krokem: „Nyní je vhodná doba, více k tomu dodat nemohu," uvedl Soukup pro média.
Dohoda mezi Soukupem a Čermákem byla ohlášena ve čtvrtek prostřednictvím tiskové zprávy ČTK. Tento nový partnerství představuje reakci na hustnoucí finanční mraky nad Soukupovým mediálním impériem, které čelí dluhům v hodnotě stovek milionů korun směrem k bankám a dodavatelům. Na pole práce vstupuje Čermákova společnost Servis-24, která je známá tím, že pomáhá zadluženým firmám navigovat krizovými vodami, často prostřednictvím dohody o odpuštění dluhu s věřiteli.
S touto restrukturalizací přichází do firmy také nový management. Jan Čermák uvedl: „Všechny společnosti budou pokračovat v plném provozu, včetně reklamní agentury, televize a vydavatelství."
Klíčovým bodem v celé operaci je směr, kterým se bude ubírat nový vlastnický duet v kontextu 50:50 vlastnictví. Zatímco Soukup naznačuje, že „musíme se dohodnout”, to, kdo z dvojice bude mít rozhodující hlas, zůstává otázkou.
Čermák má bohatou historii, jak v oblasti obchodování, tak na sportovním poli, zejména v rallye Paříž-Dakar. Navzdory turbulentní minulosti, která zahrnovala odsouzení a vězení v souvislosti s podvodem v 90. letech, se Čermák nechal slyšet, že byl „mladý hloupý kluk, který udělal chybu” a že své dluhy později splatil.
S příchodem Čermáka do Empresa Media je cílem restrukturalizovat společnost a zachránit to, co je podle jeho slov její „zdravé jádro”. Bude to zahrnovat mapování příjmových aktiv, omezení nepotřebných výdajů, identifikaci aktiv k možnému prodeji a vyrovnání závazků, takže najít společnou řeč s věřiteli.
Zajímavým podrobnostem ze Soukupovy kariéry patří blízké vztahy s exprezidentem Milošem Zemanem, účast v politickém prostředí a úspěšné obchodní cesty v mediálním průmyslu. Nicméně, současná situace v Empresa Media, a jak Soukup a Čermák navádějí firmu na novou cestu, bude významným příběhem sledovaným v celém mediálním průmyslu.
Tento článek nabízí pohled na zákulisí dramatického vývoje v českém mediálním krajině a postavení klíčových hráčů v těchto událostech. Zůstává otázkou, jak tyto změny ovlivní dynamiku mediálního prostoru v blížící se budoucnosti.