V českém železničním odvětví momentálně panuje nedostatek pracovníků, konkrétně je potřeba přibližně 5 000 osob. Tento nedostatek se týká různých pozic, od IT specialistů až po svářeče a kováře. Ačkoliv v oboru nyní pracuje více než 22 000 lidí, pořád to nestačí. Přesto tento sektor zaznamenal v uplynulém roce 20% nárůst obratu. Asociace podniků železničního průmyslu (ACRI) věří, že možností růstu pro firmy v tomto oboru je výstavba vysokorychlostních železničních tratí v Česku.


V českém železničním odvětví momentálně panuje nedostatek pracovníků, konkrétně je potřeba přibližně 5 000 osob. Tento nedostatek se týká různých pozic, od IT specialistů až po svářeče a kováře. Ačkoliv v oboru nyní pracuje více než 22 000 lidí, pořád to nestačí. Přesto tento sektor zaznamenal v uplynulém roce 20% nárůst obratu. Asociace podniků železničního průmyslu (ACRI) věří, že možností růstu pro firmy v tomto oboru je výstavba vysokorychlostních železničních tratí v Česku.

Navzdory nedostatku pracovníků byl v loňském roce celkový obrat v železničním průmyslu kolem 120 miliard korun, což je o 20% více než v předešlém roce. Důležitou částí obratu, konkrétně 60 miliard, tvořil export.

Asociace také poukázala na význam výstavby vysokorychlostních tratí v ČR, kde se plánuje investovat do výstavby tratí a jejich provozu více než 1 bilion korun. České firmy by mohly hrát klíčovou roli v dodávkách technologií pro tyto projekty. ACRI zdůraznila, že mnoho českých společností již má zkušenosti s dodávkami pro vysokorychlostní projekty v zahraničí.


Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí, zdůraznil důležitost zapojení místních firem do výstavby, zatímco Marie Vopálenská z ACRI upozornila na význam získání referencí pro české firmy, které by mohly zvýšit svůj export díky účasti na takových klíčových projektech.

Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.