V českém železničním odvětví momentálně panuje nedostatek pracovníků, konkrétně je potřeba přibližně 5 000 osob. Tento nedostatek se týká různých pozic, od IT specialistů až po svářeče a kováře. Ačkoliv v oboru nyní pracuje více než 22 000 lidí, pořád to nestačí. Přesto tento sektor zaznamenal v uplynulém roce 20% nárůst obratu. Asociace podniků železničního průmyslu (ACRI) věří, že možností růstu pro firmy v tomto oboru je výstavba vysokorychlostních železničních tratí v Česku.
V českém železničním odvětví momentálně panuje nedostatek pracovníků, konkrétně je potřeba přibližně 5 000 osob. Tento nedostatek se týká různých pozic, od IT specialistů až po svářeče a kováře. Ačkoliv v oboru nyní pracuje více než 22 000 lidí, pořád to nestačí. Přesto tento sektor zaznamenal v uplynulém roce 20% nárůst obratu. Asociace podniků železničního průmyslu (ACRI) věří, že možností růstu pro firmy v tomto oboru je výstavba vysokorychlostních železničních tratí v Česku.
Navzdory nedostatku pracovníků byl v loňském roce celkový obrat v železničním průmyslu kolem 120 miliard korun, což je o 20% více než v předešlém roce. Důležitou částí obratu, konkrétně 60 miliard, tvořil export.
Asociace také poukázala na význam výstavby vysokorychlostních tratí v ČR, kde se plánuje investovat do výstavby tratí a jejich provozu více než 1 bilion korun. České firmy by mohly hrát klíčovou roli v dodávkách technologií pro tyto projekty. ACRI zdůraznila, že mnoho českých společností již má zkušenosti s dodávkami pro vysokorychlostní projekty v zahraničí.
Jakub Bazgier, ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí, zdůraznil důležitost zapojení místních firem do výstavby, zatímco Marie Vopálenská z ACRI upozornila na význam získání referencí pro české firmy, které by mohly zvýšit svůj export díky účasti na takových klíčových projektech.