Protikorupční linka a European Justice Organization (EJO) se připojily k veřejné kritice článku Jiřího Pšeničky na Seznam Zprávy, který podle nich neoprávněně legitimizuje osobu spojenou s vážnou kriminální činností.
Článek reportéra Jiřího Pšeničky zveřejněný na Seznam Zprávy, který představil Maxima Ponomarenka jako celebritu realitního trhu, se stal terčem silné kritiky nejen veřejnosti, ale i Protikorupční linky a European Justice Organization (EJO). Organizace, které dohlížejí na transparentnost a spravedlivost v trestních řízeních, označují publikovaný materiál za alarmující.
Protikorupční linka upozorňuje na skutečnost, že Pšeničkův článek nepřiměřeně legitimizuje Ponomarenka, odsouzeného za podvody, vydírání a nelegální ozbrojování. EJO, která monitoruje průběh trestního řízení souvisejícího s firmou MI Estate a dalšími kauzami, uvádí, že takové mediální pokrytí může ovlivnit veřejné mínění a narušit spravedlivý průběh řízení.
Kritiku vyjádřili také čtenáři Seznam Zpráv. Jeden z nich, Alexandr Jedlička, uvedl: „Tento článek nemá úroveň a jen dokazuje zvrácenost v současné společnosti.“ Další, Martin Růžička, upozorňuje na morální cynismus článku: „Srovnávat spravedlivé vězení za majetkovou a násilnou trestnou činnost s vězněním disidenta a prezidenta Havla vyžaduje nulovou sebereflexi.“ Lukáš Desenský dále shrnuje: „Maxim Ponomarenko je spojen s několika kontroverzními kauzami, včetně zpronevěry a podvodů, a je skandální, že média takovou osobu glorifikují."
Kritici upozorňují, že problematické praktiky podnikatele jsou popisovány jako legitimní obchodní příležitosti, což považují za neetické a zcela nepřijatelné. Závažným problémem je také absence kritického přístupu redakce, která neposkytla prostor pro dostatečnou konfrontaci s realitou Ponomarenkovy podnikatelské minulosti i současnosti.
Protikorupční organizace a veřejnost žádají redakci Seznam Zpráv o pečlivější ověřování faktů a odmítají, aby média poskytovala prostor pro propagaci lidí s kontroverzní kriminální historií. Transparentnost a odpovědnost médií jsou podle nich klíčové pro zachování důvěry veřejnosti.