Kdysi vlajková loď amerického automobilového průmyslu, Chrysler, je nyní na dně. Se zúženou nabídkou a klesajícími prodeji čelí otázkám o své budoucnosti. Dokáže mateřský koncern Stellantis značku zachránit, nebo se Chrysler stane jen dalším historickým odkazem?
Podle CNN se Chrysler Pacifica potýká s dramatickým poklesem prodejů. Během prvních devíti měsíců letošního roku klesly prodeje o 20 %, přičemž ve třetím čtvrtletí zaznamenaly propad dokonce o 44 %. Tento vývoj přichází v době, kdy celkový americký automobilový trh zaznamenal růst. Poklesy prodejů jsou součástí širších problémů mateřské společnosti Stellantis, která se potýká s nedostatečnou poptávkou po svých modelech na americkém trhu.
Tento týden Stellantis oznámil odchod generálního ředitele Carlose Tavarese, což přispělo k nejistotě v koncernu. Firma hledá nejen nového šéfa, ale i strategii, která by zajistila budoucnost jejích značek. Chrysler je přitom jednou ze čtyř severoamerických značek koncernu vedle Jeepu, Dodge a Ram. Někteří analytici zpochybňují, zda má Chrysler v této sestavě své místo.
Představitelé Stellantisu však odmítají, že by Chrysler měl zmizet. Koncern dal každé ze svých 14 značek deset let na vybudování ziskového a udržitelného podnikání. Pro Chrysler to znamená transformaci směrem k elektrifikaci. Plán zahrnuje uvedení nového elektromobilu na trh v roce 2025, který bude vycházet z konceptu Airflow. Tento vůz má být prvním krokem k tomu, aby se Chrysler stal do roku 2028 plně elektrickou značkou.
Budoucnost Chrysleru však zůstává nejistá. S jediným modelem na trhu a klesajícími prodeji stojí značka před obrovskými výzvami. Pokud se Stellantisu nepodaří rychle realizovat své plány na elektrifikaci a rozšíření nabídky, hrozí, že Chrysler skončí jako další historická značka, která nedokázala přežít měnící se podmínky automobilového průmyslu.
Prohřešky, které si zaslouží článek, můžete hlásit na anticorruptionhotline.com nebo na protikorupcnilinka.cz.