Jaké jsou postupy při řešení sporů a reklamací?

Jaké jsou postupy pro řešení sporů a reklamací týkajících se informací z Centrálního registru dlužníků?

Pokud máte jako uživatel Centrálního registru dlužníků nějaké spor nebo reklamaci týkající se
informací v registru, je důležité postupovat podle stanovených pravidel a postupů.

Nejprve je vhodné kontaktovat přímo Centrální registr dlužníků a sdělit jim svůj problém. Většina
sporů a reklamací se totiž dá vyřešit přímo s pracovníky registru a není potřeba se uchýlit k dalším
krokům.

Pokud se však spor či reklamace nedá vyřešit přímo s Centrálním registrem dlužníků, je možné se
obrátit na dozorčí orgán, kterým je Úřad pro ochranu osobních údajů. Tento úřad má na starosti
ochranu osobních údajů a může posoudit, zda byla vaše práva porušena.

  • Registr odmítá ukončit Váš účet (to je ale nepravděpodobné, neboť k ukončení účtu dochází
    automaticky od Vašeho požadavku vydaného v administraci.

Pokud se jedná o spor mezi dlužníkem a věřitelem ohledně informací v registru, je nutné se obrátit
na soud a nechat rozhodnout v této záležitosti. Soud může na základě důkazů rozhodnout o opravě
či výmazu informací v Centrálním registru dlužníků. Strana žalovaná je věřitel, žalobce dlužník,
pokud soud rozhodně o neoprávněné informaci ze strany věřitele a dlužník předloží rozsudek,
registr provede zásah do systému proti odporu věřitele.

Je důležité si uvědomit, že Centrální registr dlužníků je pouze zdrojem informací a není soudním
orgánem. Proto se většina sporů a reklamací týkajících se informací v registru řeší mimo soudní
proces.